سه ورزش مناسب برای کاستن درد و عوارض نوروپاتی

 ورزش هایی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم می توانند دردهای مرتبط با نوروپاتی را التیام بخشند. نوروپاتی می تواند مشکلات متعددی را برای فرد ایجاد کند زیرا در نوروپاتی، انتهای اعصاب  موجود در پاها، انگشتان پا و دست تخریب شده و سبب ایجاد حس سوزش می شوند که گاهی با  درد بسیار زیادی همراه می باشد. غالباً افراد مبتلا به دیابت به انجام ورزش تشویق می شوند زیرا ورزش به کاهش قندخون کمک می کند اما ورزش هنگامیکه  پاهای شما دردناک  است و حس  سوزش  دارد چندان برای شما دلچسب نیست. خوشبختانه همه ی  انواع  ورزش  نیاز به انجام حرکات  تکراری یا فشار بروی پاها  ندارد. 3 نوع  ورزش زیر می تواند بدون  تشدید  نوروپاتی به شما کمک کند دردتان کاهش یابد:

شنا

 لازم نیست حتماً مثل یک ماهی بتوانید در آب شنا کنید  اما انجام حرکات ایروبیک آبی یا انجام تردمیل آبی به مدت 15 تا 20 دقیقه  چند روز در هفته  می تواند برای  قلب و کاهش قند خون شما مفید باشد. این نوع  ورزش برای افزایش حجم و حفظ ماهیچه ها  موثر است. اگر نوروپاتی  ایستادن و راه رفتن بروی پاها را برای شما  مشکل کرده است وقت آنست که در یک استخر ثبت نام کرده و به فعالیت های آبی بپردازید. اگر تابستان است بهتر است از استخرهای سرباز استفاده کنید زیرا  شنا زیر آفتاب سبب می شود شما بیشتر فعالیت کنید.

تای چی (Tai chi)

در حالیکه  پیاده روی میتواند راه مناسبی برای کاهش فشارها و استرس ها در انتهای روز باشد اما برای کسی که به نوروپاتی مبتلا است بسیار دردناک  است.به جای پیاده روی شما می توانید از فواید  شرکت در کلاسهای  Tai chiبهره ببرید.  در این ورزش سبک حرکات تکراری  وجود ندارد که به پای شما فشار آورد اما این ورزش بسیار استرس  زدا و با آگاهی کامل انجام می شود. موضوع جالب توجه این است که این ورزش بسیار سبک، سبب افزایش ضربان قلب و حتی تعریق شما می شود. این ورزش را حتما امتحان کنید.

 ماشین های کاردیو

 در حالیکه ممکن است بسیاری از تمرینات ورزشگاهی  برای فرد مبتلا به نوروپاتی  و درد پا  مناسب نباشد اما کاردیو ماشین ها نظیر دوچرخه ی ثابت، reclined bike  (نوعی دوچرخه  که راننده ی آن درهنگام راندن به پشتی  تکیه می دهد) و اسکی فضایی وسایل  ارزشمندی هستند که به شما در افزایش ضربان قلب بدون فشار زیاد  به پاها  یا دستهای  شما کمک می کند.

برای جلوگیری از پیشرفت نوروپاتی به ورزش بپردازید تا قند خون شما تنظیم شود یکی از بهترین  کارها برای کاهش درد انگشتان پا قرار دادن آنها در آب و حرکت آنها است.

ورزش هایی که به شما معرفی کرده ایم را انجام دهید واز آن لذت ببرید.

 منبع: www.diabeticconnect.com